Kalma Interiør åpner ny butikk på Fornebu S

–  Vi vil være nær kundene og tilby topp kundeservice, derfor flytter vi inn på Fornebu S sier Store Manager, Eva Svensson. Hun fronter Kalma Interiør sin nye butikk på Fornebu

Teamet hos Kalma.

Teamet hos Kalma.

Kalma interiør har 40 års erfaring med å selge interiør, møbler og belysning, moderne design og god funksjonalitet av høy kvalitet. Bedriften som tenker lenger enn trender har en solid posisjon i markedet med et klassisk og stilrent utvalg innen spisebord, stoler, salongbord, sofaer, vaser, tekstiler, speil og belysning.

–  Vi importerer direkte fra produsenter i Asia og India og kan derfor tilby stilmøbler til konkurransedyktige priser. Vi har en liten kolleksjon vi er stolte av, for den røde tråden hos oss er kvalitet, en klassisk stil som flørter med det moderne, smiler den blide butikksjefen som gleder seg til å åpne dørene for Kalma Interiør på Fornebu S den 20. juni. kl 10:00

Fra tidligere har Svensson solid erfaring fra Habitat og Bolina. Med seg på Kalma-teamet har hun fem sterke damer med bred erfaring, men med interiør og kundeservice som fellesnevner.

At valget falt på Fornebu henger sammen med nærhet til kundekretsen og senterets miljøprofil. Kalmas nye butikksjef er svært fornøyd med at arbeidsplassen er topp moderne og miljøbevisst med henblikk på energibruk, inneklima, materialbruk og avfallhåndtering.

Kalma på Fornebu S.

At valget falt på Fornebu henger sammen med nærhet til kundekretsen og senterets miljøprofil.

Historien

Eventyret Kalma Interiør startet i Drammen i 1979. Den gang var hovedsatsingen belysning. Navnet Kalma kommer fra Karl Ivar Nordby, med kallenavn Kalle, som startet opp Kalma og kallenavnet til hans kone som er Magda. Som butikk har Kalma Interiør eksistert i Drammen i 20 år. For 40 år siden het butikken «Lamper og gaver» og lå i Holmestrand. Den ble drevet av Karls far, men sønnen var med i driften helt siden ungdomsårene. De importerte og solgte sine egne produkter, i hovedsak belysning.  1988 endret bedriften navn til LG og flyttet til Drammen der Karl fortsatte driften sammen med familien. 1990 startet LG å selge interiørprodukter, hovedsakelig engros. I 2003 utvidet bedriften med å selge møbler, og i 2007 åpnet den første Kalma Interiør butikken i Drammen.

Filosofien handler om å sette kunden i fokus ved å tilby de rette produktene til en gunstig pris levert på en trygg og effektiv måte helt hjem – og samtidig sørge for å være tilgjengelig i hele prosessen. Som kunde skal du alltid føle deg trygg på at priser, levering og betaling ivaretas på den beste måte.

Lang erfaring og svært kompetente innkjøpere har gjennom årene gitt bedriften en unik kompetanse på å sette sammen et sortiment som kunden ønsker å kjøpe, og hvilke kombinasjoner som fungerer, forteller Svensson.

Innkjøpsansvarlig Rikke Madsen.

Teamet på Kalma hjelper deg å finne møbler og interiør som passer din egen stil.

Kalmakonseptet

– Som ansvarlig for design og innkjøp synes jeg det er viktig å være tro mot vårt konsept, som er å ha klassiske, stilrene og funksjonelle møbler i god kvalitet. Vi jobber hele tiden med å utvikle nye produkter for å gjøre sortimentet vårt enda bedre og mer komplett. Samtidig følger vi aktivt med på trender når det gjelder materialer og farger og prøver å finne ut av hvordan vi kan få det til å passe inn i Kalma konseptet.

– Jeg er veldig opptatt av å lytte til kundene, snakke med dem og finne ut hvilke behov de har og hva de ønsker seg av våre varer. Derfor er også personlig kundeservice i våre Kalma butikker desidert øverst på listen. Alle som kommer til oss skal bli tatt imot på en god måte, og vi vil gjerne hjelpe kunden å finne møbler og interiør som passer ens egen stil, slik at man vil trives med sine kjøp i mange år fremover. Når kunden er strålende fornøyd og har lyst til å komme tilbake til oss, gjør det meg veldig glad! Det er det beste med hele jobben, sier innkjøpsansvarlig Rikke Madsen.

– At vi importerer og selger våre egne produkter, gjør det enklere for oss å møte kundens behov. Da blir det ikke så mange ledd å tråle seg gjennom og veien til hovedkontoret er superkort. Det som kjennetegner Kalma Interiør er kundeservice. Hos oss skal kunden få oppleve seg varmt og personlig velkommen, legger Svensson til.

Detaljer hos Kalma.

Jentene hos Kalma hjelper deg å finne møbler og interiør som passer din egen stil.

Detaljene hos Kalma.

Detaljene er viktig.

Byen nær byen

– Fornebu er et fint område der det hender så mye. Dessuten har vi en stor kundekrets her fra før, sier den nye butikksjefen.

Alle som jobber, bor og besøker Fornebu S kjenner stedet ikke bare som et kjøpesenter, men som et livlig og attraktivt sentrum for Fornebu, Snarøya og Lysaker, en ny by med 25.000 innbyggere og 30.000 arbeidsplasser.